DenGodeKur.dk E-bøger

Sådan taber du dig hurtigt

Det er nemt at tabe sig hurtigt. Du kan tabe dig 5. kg på en uge hvis du vil – men det er ikke nødvendigvis den rigtige måde at gøre det på… Læs mere her.

Sådan taber du dig hurtigt

Hvis du har for meget på sidebenene og et BMI over 25 kan du tabe dig min. 5 kilo på en uge meget nemt. Du skal bare sørge for at spise et absolut minimum - læs hvad skal man spise for at tabe sig.. Du kan f.eks. prøve gulerodskuren hvor du kun spiser gulerødder. Som i udelukkende, morgen, middag og aften.

Du kan også prøve en væske-detox hvor du fjerner væsken fra kroppen og på den måde taber dig. Mulighederne er mange, men det ikke just nogen nem slankekur.

 

Men det er ikke særligt sjovt. Det er på ingen måde sundt for kroppen. Og så giver det ikke resultater på den lange bane.

 

Du skal gå efter det varige vægttab

Der er ingen grund til at gennemleve en uge i helvede og risikere din krops sundhed for at tabe 5 kilo som du tager på igen ugen efter. Det er det simpelthen ikke værd. Det eneste der holder på den lange bane er at finde en kur der er så god at du kan holde ud at være på den resten af livet. Sådan en kur er 5:2 kuren.

Læs mere om 5 2 kuren her

 

Sådan taber du dig hurtigt med 5:2 kuren

Det er også muligt at smide nogle kilo i en fart med 5:2 kuren. Det bliver måske lidt hårdt, men det er et vægttab der holder, og du sætter ikke dit helbred på spil. Du skal bare følge nedenstående råd:

  • Lav 5:2 kuren om til en 4:3 kur hvor du faster 3 dage om ugen. Er du rigtig hardcore tager du en 1:1 kur hvor du skiftevis faster og spiser normalt.
  • Spis sundt på ikke-faste dagene. Undgå fedt, sukker, frugt, alkohol og kulhydrater og sørg for at få masser af protein og sunde råvarer.
  • Dyrk motion ved siden af. Minimum ½ times let motion om dagen, men gerne meget mere.

 

Hvis du følger ovenstående råd (og jeg indrømmer, de er meget hårde. Jeg ville ikke kunne klare det) vil du meget hurtigt se kiloene rasle af.

 

Jeg anbefaler dog at du starter med en normal 5:2 kur og så tilpasser den når du har fået rutinen ind under huden. Hellere starte simpelt og hænge ved end at gå 150% ind i det og så stoppe fordi det bliver for hårdt. Husk også at læs min e-bog inden du går i gang - godt begyndt er halvt fuldendt som man siger.

Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få dem sidste nye viden om kost og sundhed