DenGodeKur.dk E-bøger

Low FODMAP Diet
sætter en stopper for:

  • Irriteret tyktarm – Kuren virker der hvor lægerne har givet op
  • Luft i maven – Nu behøver du ikke længere frygte sociale sammenhænge
  • Smerter og ubehag – Low FODMAP Diet giver dig ro i maven igen på 4-8 uger
Low FODMAP Diet
Kuren kendt fra: Low fodmap diet er kendt fra:

Vejledning

Vejledning

Med e-bogen får du god og udførlig vejledning til hvordan du kommer i gang med Low Fodmap kost. Lær hvordan du kommer i gang, hvordan du bliver ved når det bliver svært, og vigtigst af alt– hvordan du kan spise din mave i balance.

Fødevarelister

Fødevarelister

Med e-bogen får du opdaterede og udførlige fødevarelister for både High FODMAP, Middle FODMAP og Low FODMAP fødevaregrupper sådan at du nemt kan se hvad du kan og ikke kan spise.

Opskrifter

Opskrifter

Bogen indeholder 10 opskrifter på almindelige danske retter som er justeret til at virke med Low FODMAP kuren. Du kan bruge opskrifterne som udgangspunkt til at justere dine egne yndlingsretter til Low FODMAP– det er nemmere end du tror.

Hvad er Low FODMAP Diet / kost egenlig?

Australske forskere fra Monash University har fundet ud af at visse fødevarer indeholder de såkaldte FODMAPs, som er en type kulhydrater som maven har svært ved at nedbryde, specielt hvis man har irriteret tarm. Ved at undgå denne type fødevarer kan man få ro i maven.

Der er ikke noget system i hvilke fødevarer der har et højt indhold af FODMAPs. F.eks. bør man ikke spise vandmelon, men gerne ananas, ikke spise hvedemel men gerne boghvedemel, ikke spise hele forårsløget, men gerne toppen. Det kan godt være svært at finde rundt i, så derfor indeholder e-bogen også udførlige fødevarelister.

Du kan se videoen til højre for en kort introduktion til low fodmap diet

Virker mod irriteret tyktarm

Low FODMAP kost blev oprindeligt udviklet til glutenallergikere, men har sidenhen vist sig at virke rigtig effektivt mod lidelsen “irriteret tyktarm” som man ellers ikke har haft nogen løsning på. I mange år har man ment at lidelsen har skyldtes at man har indtaget for meget fed mad, alkohol, gluten og koffein. Men nu har man fundet ud af at det i virkeligheden skyldes FODMAPs som er en særlig type kulhydrater og sukkerarter.

Ved at fjerne FODMAPs fra sin kost i 4-8 uger kan man få ro i maven igen hvorefter man langsomt kan begynde at gen-introducere fødevarer med et højt indhold af FODMAP. Nogle oplever her er der er bestemte fødevarer de ikke kan tåle mens resten går fint, nogle opdager at de ingen FODMAPs kan tåle, og nogle oplever faktisk at det at maven er i balance igen betyder at de nu kan spise som de gjorde før, men uden problemerne. At maven havde brug for en FODMAP-pause så at sige.

Med fodmap kost bliver du sundt som dette æble

Slut med luft i maven

Hvis du lider af luft i maven ved du garanteret hvor forfærdelig en lidelse det er. At være sammen i sociale sammenhænge er en prøvelse– enten skal man prutte voldsomt hvilket er ekstremt pinligt, eller også skal man holde det inde, hvilket giver store smerter (hvis man da overhovedet kan holde det inde).

Det skyldes at nogle nedbrydelse af FODMAPs inde i maven producerer en masse luft– specielt i en mave der ikke er i balance. Ved at fjerne FODMAPs fra kosten kan du igen få ro i maven.

Du bryder alle barrierer med low fodmap diet

Sætter en stopper for smerter og ubehag

En mave der ikke er i balance er en mave med smerter. Ved at følge Low FODMAP diæten vil du på 4-8 uger (afhængig af din nuværende tilstand) få skabt balance og fjerne smerterne og ubehaget. Du får simpelthen en frisk start, og kan derefter, med hjælp fra e-bogen, finde ud af præcis hvilke fødevarer det er der giver dig smerterne.

Med fodmap kuren kan du igen være sammen med andre folk

Det får du:

63 siders godt indhold

Low FODMAP kost e-bogen bliver automatisk sendt til din e-mail efter bestilling. Du kan altså være i gang med at læse om få minutter.
I bogen får du:

  • Nem introduktion til FODMAP Diet– læs den i aften og begynd at skab balance i maven i morgen.
  • Gode illustrationer
  • Nem oversigt over både Low, Middle og High FODMAPs
  • Guide til at finde FODMAPs i varedeklarationer
  • En udførlig guide til at gen-indføre FODMAPs i kosten
  • 10 lækre Low FODMAP opskrifter– til hele din dag.
  • Få ro i maven på 4-8 uger.
  • Virker til alle platforme der kan læse pdf– PC, Mac, iPad, Android, m.fl.
Low FODMAP Diet

Succeshistorie– skal det her være dig?

Folk har gode Low FODMAP erfaringer, og sådan kan din historie også komme til at se ud (selvom vi ikke lover det går SÅ hurtigt):

Bemærk venligt at de individuelle resultater kan variere og at du ikke er garanteret samme resultater. Se vores refusionspolitik for mere information

Jeg har haft problemer med forstoppelse og luft i maven så længe jeg kan huske. Jeg troede jeg gjorde alting rigtigt. Jeg holdt mig langt væk fra mælkeprodukter og gik langt uden om ol-sukkerarter. Jeg blev nødt til at stoppe med at spise nødder fordi de gav mig problemer. Men jeg spiste stadig masser af avocado, ærter, æbler, asparges som jeg fandt ud af indeholdt mange FODMAPs. Jeg stoppede fuldstændig med at spise dem for en uge siden, og har ikke haft NOGEN som helst problemer med luft.
Jeg er så forbløffet over hvor godt jeg har det i maven. Jeg kan endelig holde ud at være mig selv. Jeg håber virkelig det holder, jeg var bange for jeg skulle leve i isolation resten af livet.

Dette er ikke Grethe - men hun ser glad ud